wtorek, 19 września 2017

Batoniki jabłkowe, czyli apple flapjacks

Szarlotka nie jedno ma imię, o czym można się przekonać choćby z książki Philippi Jannake "Szarotki", znajdziecie w niej ponad 70 przepisów na jabłko w roli głównej. MI od razu wpadł w oko przepis na apple flapjacks, czyli tytułowe batoniki jabłkowe.
Flapjacks to nic innego jak batonik owsiany, najbardziej popularny w UK. Podobno jest to najprostszy batonik świata! W oryginalnym przepisie można go uzyskać dodając tyle samo płatków, cukru i masła. W wersji fit cukier zastępujemy miodem. Ja się inspirowałam przepisem z książki i nieco zmodyfikowałam wg własnego uznania. Spróbujcie, modyfikujcie, dodawajcie własne składniki.

12 batoników

200 g płatków owsianych górskich
100 g cukru
50 g miodu z mniszka
20 g miodu wielokwiatowego
1 i 1/2 jabłka Mutsu
50 g masła klarowanego
1 łyżka cynamonu
garść orzechów pekan
ew. chipsy kokosowe
łyżka soku z cytryny

Cukier, miód i masło rozpuszczam w rondlu o grubym dnie cały czas mieszając. Całe jabłko ścieram na tarce o grubych oczkach, połówkę kroję w drobną kostkę. Jabłka mieszam ze sobą i skrapiam sokiem z cytryny i znów mieszam. Do rondla z rozpuszczonymi składnikami dorzucam jabłka i wyłączam gaz. Dodaję cynamon, mieszam i stopniowo dodaję płatki owsiane. Orzechy drobno siekam i dorzucam do gorącej jeszcze masy owsianej. Całość znów mieszam i odstawiam aż wchłonie większość soków, trwa to ok. 10-15 minut. Ponownie mieszam i wykładam do formy wysmarowanej masłem.
Użyłam formy na 12 oddzielnych kwadracików, ale spokojnie można użyć kwadratowej formy na ciasto. Piekarnik nastawiam na 180o góra dół i piekę 35 minut, aż batoniki zbrązowieją.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz