poniedziałek, 29 lutego 2016

Jajko w koszulce z avocado na grzance

Ostatnio bardzo popularne jest połączenie jajka z avocado. Coraz częściej też ten owoc występuje w przepisach i nie jest to słynne guacamole, podawane do nachos'ów.
Avocado jest najbardziej kalorycznym owocem świata, mimo to jest zdrowe i pożywne. Ma wiele odżywczych właściwości, m.in. obniża poziom cholesterolu i reguluje ciśnienie krwi.
Avocado w swoim składzie posiada 20-30 % zdrowych tłuszczów (omega-3 i omega-6), jest też także bogatym źródłem witaminy E, A, B1, B2, C, PP, K, H oraz kwasy: pantotenowy i foliowy. Zawiera tez minerały takie jak potas, wapń i fosfor. I co najważniejsze jest bogatym źródłem naturalnego błonnika.
Także na zdrowie avocado! Na śniadanie, na kolację, zawsze smacznie.

Jajo kurze
0,5 litra wody
2 łyżki octu
1 avocado
sól, pieprz
ew. olej z lnianki (inny ulubiony olej)
pestki słonecznika
kromka ciemnego pieczywa


Jajko w koszulce uda się tylko wtedy gdy woda, w którym chcemy je zrobić będzie zakwaszona octem. Na 1/2 litra wody dodajemy 2 łyżki octu. Jajko wbijamy do filiżanki. Na gotująca się wodę powoli wlewamy jajko. Możemy sobie pomóc łyżką - tak aby białko zachodziło na żółtko. Gotujemy dosłownie 2 minuty, jeśli chcemy aby żółtko się rozlewało. Chwilkę dłużej aby było półpłynne.

Avocado przekrawamy na pół, usuwamy pestkę za pomocą noża (wbijamy ostrze noża w pestkę i przekręcamy go). Za pomocą łyżki wyjmujemy owoc ze skórki, a następnie kroimy na plasterki.

Pieczywo rumienimy na patelni robiąc z niego grzankę. Na niej układamy plastry avocado, następnie jeszcze gorące jajko w koszulce. Całość polewamy ulubionym olejem, posypujemy pestkami słonecznika, solimy i pieprzymy do smaku.



A, B1, B2, C, PP, K, H, kwas pantotenowy oraz kwas foliowy.

http://bonavita.pl/awokado-i-jego-wlasciwosci-zdrowotne
jest bogatym źródłem witaminy E (witamina młodości). Znajdziemy także witaminę A, B1, B2, C, PP, K, H, kwas pantotenowy oraz kwas foliowy. Z substancji mineralnych zawiera wapń, potas i fosfor. Jest również dobrym źródłem błonnika (6,3g na 100g owocu).

http://bonavita.pl/awokado-i-jego-wlasciwosci-zdrowotne