piątek, 1 stycznia 2016

Roladki z dziczyzny

Na wyjątkową okazję warto przygotować danie, którego nie jemy na co dzień. Potrawę, którą zapamiętają najbliżsi, która może stać się Waszym popisowym daniem i tradycją w ten jeden szczególny dzień.
Postanowiłam, że taką tradycją stanie się przygotowanie dziczyzny na obiad w Nowy Rok i tylko wtedy będę ja przygotowywać. Kupiłam piękny kawałek udźca z dzika, rozkroiłam na jeden wielki podłużny cienki kawałek. Pokroiłam na pięć plastrów, zamarynowałam go w czerwonym wytrawnym winie i przyprawach. Na drugi dzień nadziałam farszem i udusiłam.
Nie zapomniany smak, do którego wrócę za rok.


700 g udźca z dzika (najlepiej w jednym kawałku)
150 ml wytrawnego czerwonego wina
płaska łyżka grysu jałowca
płaska łyżeczka tymianku
kilka ziaren ziela angielskiego
1 czerwona cebula
płaska łyżeczka białej gorczycy
2 ząbki czosnku
płaska łyżeczka soli morskiej

Farsz roladek:

1 podłużna czerstwa bułka pszenna
garść suszonych borowików
pół średniej cebuli
łyżka suszonej natki pietruszki
łyżka suszonego majeranku
3 łyżki oleju rzepakowego
kilka plastrów boczku surowego wędzonego
ostra musztarda

Udziec rozkroić na jeden cienki płat mięsa, który następnie należy pokroić w pięć plastrów i rozbić młotkiem. Ułożyć w misce, zalać czerwonym winem. Dodać wszystkie przyprawy, czosnek pokrojony na pół oraz cebulę w plastry. Tak przygotowane mięso z marynatą przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na 24 godziny.
Suszone grzyby zalewamy wodą i zostawiamy na noc.
Po tym czasie grzyby odsączamy z wody, którą zachowujemy (przyda się do sosu). Cebulkę kroimy w drobną kostkę, tak samo postępujemy z bułką (możemy pominąć skórkę) i grzybami.
Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy cebulę i chwilkę przesmażamy. Następnie dodajemy grzyby, mieszamy i dodajemy pokrojoną bułkę i znów mieszamy. Chwilkę razem smażymy i na koniec dodajemy natkę pietruszki oraz majeranek.
Mięso wyjmujemy z marynaty, którą również zachowujemy. Każdy płat mięsa smarujemy musztardą, układamy po dwa plasterki boczku i 2 kopiaste łyżki przestudzonego farszu. Mięso należy zawinąć w roladki i spiąć wykałaczkami.
W głębokiej patelni rozgrzewamy olej, roladki przesmażamy z każdej strony. Na koniec dodajemy wywar z grzybów i marynatę. Całość dusimy 20 minut, po tym czasie mięso będzie miękkie i gotowe do podania. Sos można zabielić śmietaną.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz