czwartek, 31 lipca 2014

Pierogi z soczewicą

Lubicie soczewicę? Ja uwielbiam przede wszystkim pierogi i to na różne sposoby. Tym razem z czosnkiem i marchewką. Po prostu bajka! Czemu ja nie wpadłam na to wcześniej? Ten wariant dużo bardziej mi odpowiada niż poprzednio jak robiłam z sama cebulką.
Koniecznie wypróbujcie i nie bójcie się czosnku! To takie smaczne i zdrowe warzywo.

Farsz:
300 g soczewicy czerwonej
1 marchewka
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
sól, pieprz

Soczewicę warto namoczyć na noc, po czym wypłukać i gotować z liściem laurowym i solą do miękkości - około 30 minut. Odsączyć na sicie, ostudzić i zmielić, jeśli zachodzi taka potrzeba (ja tego nie robię).
Cebule pokroić w kostkę, marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o średnich oczkach. Całość zesmażyć na oliwie, pod koniec dodać zmiażdżony lub pokrojony drobno czosnek. Odstawić do ostygnięcia.
Po czym połączyć z soczewica i doprawić do smaku.

Ciasto pierogowe:

300 g mąki pszennej
woda letnia (ile zabierze)
jajko (opcjonalnie)'
łyżeczka soli

Wszystkie składniki zagniatamy ze sobą, tak by ciasto było elastyczne.
Ja to robię w moim nowym robocie - czas było go wypróbować. I nie zawiodłam się! Ręczne wyrabianie ciasta będzie trwało dłużej.
Następnie ciasto dzielimy na dwie części i wałkujemy na cienki placek. Z którego wykrawamy kółka na pierogi.

Na każde kółko dodajemy łyżkę- półtorej farszu i zlepiamy brzegi. Można posmarować brzeg kólka wodą, ale tylko połowę.
Gotujemy w osolonej wodzie 2-3 minuty od wypłynięcia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz