wtorek, 5 sierpnia 2014

Brownie z kaszy jaglanej (bezglutenowe)

Dużo słyszałam o wypiekach i deserach z kaszy jaglanej. Długo się nie mogłam przekonać, ale zdjęcia mówią same za siebie. W końcu też porozmawiałam ze znajomą blogerką KuchniaIlony, która popchnęła mnie do przodu. Przecież jak nie spróbuję, nie będę wiedzieć.
O kaszy jaglanej można pisać wiersze, jest zdrowa i sycąca. Jest dobrym źródłem energii, głównym składnikiem energetycznym jest skrobia, jej zawartość w kaszy wynosi około 65%. Skrobia jest znacznie delikatniejsza niż w kaszy jęczmienne jczy pszennej  Kasza jaglana zawiera około 10 – 11% białka i nie zawiera glutenu. Dlatego też kasza jaglana szczególnie nadaje się dla małych dzieci oraz osób na diecie lekkostrawnej czy bezglutenowej.
Kasza jaglana zawiera krzemionkę, mającą leczniczy wpływ na stawy a także korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów.

Przepis na dwie formy kwadratowe 22 cm

200 g kaszy jaglanej
1 l wody
1 szklanka kakao
5 jajek
1,5 szklanki cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
100 g oleju lub innego tłuszczu
200 ml śmietanki kremówki 30 %
3/4 szklanki mąki ryżowej
borówki amerykańskie (opcjonalnie)

W garnku należy zagotować wodę i wrzucić opłukana wcześniej kaszę. Gotować do miękkości, ok 15-20 minut. Po tym czasie odcedzić i ostudzić, a następnie zmiksować blenderem.
Jajka wymieszać z kremówką, dodać olej i dalej mieszać (najlepiej mikserem), dodać proszek do pieczenia i kakao i dalej mieszać aż wszystkie składniki połącza się razem. Teraz należy dodać powoli kaszę, ciągle mieszając. A na koniec dodajemy mąkę ryżową.
Formę (u mnie ceramiczna) wykładamy papierem do pieczenia, lekko smarujemy tłuszczem i wylewamy połowę masy. Tak samo postępujemy z druga formą. A na wierzch kładziemy borówki amerykańskie.
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni z termoobiegiem i piec ok 45-55 minut do suchego patyczka.





1 komentarz: