piątek, 13 maja 2011

Gazpacho

Tym razem gazpacho (gazpacio) - chłodnik hiszpański.
W oryginalnej recepturze hiszpańskiej dodaje się paprykę, ja jednak nie za bardzo za nią przepadam (mam po niej zgagę), Więc wykluczyłam z przepisu paprykę.
Wiem, że przed zmiksowaniem należy ja opalić, aby skórka zeszła bez trudu.

Chłodnik hiszpański - Gazpacho

Składniki:

1 kg pomidorów
0,5 kg ogórków
opcjonalnie papryka
1 duża cebula
duuużo czosnku
sól, pieprz

Przygotowanie:

Pomidory z góry i dołu nacinamy tak, aby powstał krzyżyk, wkładamy do głębokiej miski i zalewamy wrzątkiem. Odstawiamy na chwilę, po czym odlewamy gorącą wodę lub wrzucamy na sito i oblewamy zimna wodą.
Skórka odchodzi idealnie. Aby nie było pestek usuwamy je
i kroimy w kostkę.
Ogórki obieramy, można zostawić z pestkami,
ale dla lepszego efektu usuwamy gniazda nasienne
i  ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Dla miłośników papryki - jak już wcześniej wspominałam, opalamy, obieramy ze skórki, usuwamy gniazda nasienne drobno kroimy.
Cebulę kroimy w kostkę. Czosnek miażdżymy.
Wszystko wrzucamy do wysokiego naczynia, miksujemy, doprawiamy solą, pieprzem.
Schładzamy w lodówce 2 godziny.

Opcjonalnie można podawać z grzankami, posypać świeżymi ziołami.

Smacznego !