piątek, 13 maja 2011

Wekowane mięsko

Podpatrzyłam jak moja mama robi mięso w słoikach, a ponieważ ja przeprowadziłam się w inna część kraju to mięsko trafia się właśnie mnie.
W słoiku dobrze zawekowane może stać i 3 miesiące. Jest miękkie, smaczne - po prostu rozpływa się w ustach.

Składniki na 4 średnie słoiki:

1 kg mięsa (biodrówka, łopatka, gulasz wieprzowy)
liście laurowe
kilka ziaren ziela angielskiego
olej
smalec

Przygotowanie:

Mięso kroimy w większą kostkę, smażymy na oleju, dodajemy liście laurowe i ziele angielskie. Smażymy do chwili aż będzie miękkie. Można dodać odrobinę wody jak już nie będzie soku z mięsa. Etap smażenia trwa jakieś 40 minut. Na koniec dodajemy smalec i razem ze wszystkim przekładamy do słoików.
Mięsko bardzo dobrze się przechowuje w lodówce.

Jest bazą do mięsnych sosów.
Najprostszy sposób to dodanie cebulki i śmietany,   i sosik do ziemniaczków gotowy.

2 komentarze:

  1. A czy do tego mięsa do słoiczków nie daje się soli ??????

    OdpowiedzUsuń