wtorek, 5 lipca 2011

Muffinki z truskawkami

Napływają już do mnie pierwsze zgłoszenia na konkurs wakacyjny. Dziś cos słodkiego. Jak sama autorka pisze "z latem kojarzą mi się truskawki, a jeśli truskawki to muffinki truskawkowe".
Więc do dzieła:

potrzebne składniki:
2 szkl mąki krupczatki (może też być zwykła mąka pszenna, ale nie będą wtedy takie puszyste),
0,5 szkl cukru (może być nawet mniej) + cukier waniliowy,
1 łyżeczka proszku do pieczenia + 1/2 łyżeczki sody,
szczypta soli
2 jajka,
szklanka mleka,
1/2 szkl oleju,
kilka kropli olejku migdałowego,
ok 1/4 kg truskawek (może być więcej),
pół opakowania płatków migdałowych,
tabliczka białej czekolady.

Składniki suche i mokre rozdzielamy do 2 misek, mieszamy.

Składniki suche dodajemy do mokrych  miksujemy.

Na końcu dodajemy pokrojone truskawki, płatki migdałowe i połamaną czekoladę, no i znowu mieszamy :)

Foremkę do muffinek wykładamy papilotkami, napełniamy ciastem (we wszystkich przepisach każą napełniać do 3/4 wysokości ale ja wypełniam do końca wtedy pięknie wyrastają).

Pieczemy 15-20 min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni do suchego patyczka (ja piekę 17 min i są idealne)

8 komentarzy:

  1. Wyglądają pyszne. Kocham muffinki

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam muffinki,a te wyglądają na pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam muffinki i zdarza mi się jadac je często,a te wyglądają wyjątkowo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Babeczki wymiataja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowity kąsek ! Z przyjemnością bym się skusiła!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. na wspomnienie truskawek aż się łezka w oku kręci, to właśnie dla mnie smak lata

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacja! bardzo mi smakowały i próbowałam też je zrobić z innymi owocami, wyszły super:)

    OdpowiedzUsuń