piątek, 6 stycznia 2012

Zupa cebulowa z grzankami

W Nowym roku życzę Wam 
dużo natchnienia do tworzenia nie tylko w kuchni,
dużo zdrówka, bo to najważniejsze,
no i przede wszystkim dużo uśmiechu!

Wiem, wiem dawno nie pisałam, ale tyle na głowie miałam, że hej! Kiermasz świateczny, potem mnie wena opuściła i miałam zastój. Leń mnie opętał! Teraz już myślę o marcowych kiermaszach, ale obiecuje poprawę!

A teraz na smaka zupa cebulowa. ta oryginalna francuska powinna być na białym winie. Grzanki tylko na smalcu!

4 cebule
łyżka masła
łyżeczka suszonego tymianku
kostka warzywna
płaska łyżka mąki

W garnku roztapiam masło, po czym wrzucam pokrojona w cienkie piórka cebulę. Dusze na maśle, aż będzie miękka, po czym dodaję tymianek, zasypuje mąką, mieszam i jeszcze chwilkę duszę. Zalewam 0,5l wody i wrzucam kostkę warzywną. Gotuję ok 20 min. Jeśli ktoś lubi może zmiksować. Ja jednak wole zupę w takiej postaci.
Grzanki jak wspomniałam tylko na smalcu, można podawać grzanki z zółtym serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz