niedziela, 9 lutego 2014

Krakersy pizzerki - Smakowita Pajda

Przepis na krakersy przyszedł mi do głowy, gdy tylko zobaczyłam konkurs ze Smakowitą pajdą. Jest prosty i nieskomplikowany, więc każdy bez większego wysiłku go wykona. Ciasto jest smaczne, a dodatki tworzą smak pizzy, a z wyglądu ja przypominają. Dobrze się składa, że dziś jest Międzynarodowy dzień pizzy.
Zgłaszam, więc mój przepis na Konkurs i biorę udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda

Składniki:

70 g smalczyku roślinnego z ziołami ogrodowymi Smakowita Pajda 
35 dag mąki pszennej krupczatki
około 1/2 kubka zimnej wody
1/2 łyżeczki soli
koncentrat pomidorowy
oscypek naturalny lub wędzony
ulubione zioła


Smakowita Pajda zaskoczyła mnie łatwością z jaką się wchłania w ciasto, więc nie wahajcie się - używajcie w kuchni nie tylko do smarowania chleba.

Smalczyk roztapiamy na patelni lub rondelku i chwilkę studzimy. Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy sól i wlewamy powoli smalczyk - druga ręką zagniatając ciasto. Gdy już zagnieciemy ciasto ze smalczykiem dodajemy powoli zimną wodę. Tyle ile zabierze, ciasto ma być elastyczne. Gdy nie czujemy oporu przy zagniataniu oznacza to, że jest dobre. Wkładamy je na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie ciasto cienko wałkujemy i wykrawany koła (wielkość dowolna). Układamy je na blasze i każde smarujemy lekko koncentratem pomidorowym, a następnie posypujemy startym oscypkiem. Mozna posypać ulubionymi suszonymi ziołami. Pieczemy 10-12 minut w 180 stopniach.




3 komentarze: