czwartek, 20 marca 2014

Sałatka śledziowa z groszkiem

Lubicie sałatki śledziowe? Jeśli nie, jestem przekonana że ta Wam posmakuje. Śledzie, których użyłam są miękkie, a zarazem jędrne. Dzięki przyprawom już dodanym przez producenta nie trzeba ich wiele doprawiać, tylko szczypta pieprzu oraz kilka składników i możemy cieszyć się przepyszna sałatką.

1 słoik filetów śledziowych z olejem wiejskim Seko
4 ziemniaki
puszka groszku konserwowego
średnia cebula czerwona
2 jajka
1-2 ogórki kiszone
2 łyżki śmietany 12%
2 czubate łyżki majonezu
szczypta pieprzu

Ziemniaki gotujemy w mundurkach do miękkości, po czym obieramy i kroimy w kostkę. Jajka gotujemy na twardo i również siekamy. Groszek odsączamy na sicie i wrzucamy do miski. Cebulę kroimy w piórka i dodajemy do groszku. Ziemniaki i jajka również wrzucamy do miski. Ogórki kroimy w kostkę i dodajemy do reszty składników. Śledzie odsączamy z oleju i kroimy w 1,5 cm kawałki - dodajemy do warzyw. Odsączona cebulkę tez możemy dodać do miski (jeśli nie lubicie, pomińcie ten etap).
Śmietanę, majonez i pieprz mieszamy razem i dodajemy do sałatki.
Całość odstawiamy na minimum 30 minut do lodówki. Podajemy z pieczywem.



2 komentarze:

  1. musi być pycha :) wszystko mi tu pasuje, koniecznie muszę zapamietać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jadłam i rozpływałam się pod każdym kęsem! Pycha było! :D

    OdpowiedzUsuń