sobota, 23 stycznia 2016

Pierniczki z okienkiem

Nie muszą być tylko na Boże Narodzenie, choć w tym czasie powinno się je przede wszystkim przygotowywać. Jest tyle przepisów ile kucharek, każda ma swój tajemny przepis. Moje serce skradł przepis nadesłany przez moją koleżankę. Dostawałam od niej zawsze przed świętami paczkę pierniczków przygotowywane i dekorowane przez jej córkę, którą uwielbiam bezgranicznie. Troszkę jednak zmieniłam przepis i tak oto powstała moja wersja.
Jeśli chcecie zrobić kolorowe i słodkie okienka wystarczy pokruszyć landrynki. MOżecie to zrobić młotkiem lub w blenderze.
Z tego przepisu wychodzą trzy blachy pierniczków.

300 g mąki
3 łyżki miodu
5 łyżek masła w pokojowej temperaturze
1/2 szklanki cukru
1 jajko
1 łyżeczka sody
4 łyżeczki przyprawy do piernika

Miękkie masło utrzeć z cukrem w mikserze na gładką masę, dodać jajko i dalej miksować aż do połączenia się wszystkich składników. Następnie dodać przyprawę do piernika, sodę i miód. Ptem należy zmienić końcówkę na hak do ugniatania i dodawać mąkę. Na samym końcu przełożyć na stolnicę i ostatecznie zagnieść podsypując mąką. Na rozwałkowanym cieście wykrawać kształty i układac na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Jeśli maja być kolorowe okienka należy wykroić kształtką okienko w pierniczku i nasypać pokruszone landrynki.
Ciasto rozwałkować na 3 mm i piec w nagrzanym do 170 stopni piekarniku 12 minut. Po tym czasie wyjąć blachę i pozwolić landrynkom zastygnąć.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz