piątek, 21 lutego 2020

Tatar z tuńczyka

Najlepszy tatar z ryby jakiego jadłam to tatar z tuńczyka! Jego mięso jest delikatne i bardzo smaczne. Wybieraj rybę ze sprawdzonego miejsca. Świeża ryba nie śmierdzi, a pachnie!
O ile mięso wołowe na tatar można w ramach wyjątku mielić, co jest spotykana w wielu restauracyjnych miejscach. Tak rybę należy kroić, jej mięso jest zbyt delikatne na mielenie.
Polecam w kroić w drobną kostkę, wtedy możesz ułożyć dowolny kształt. Możliwości jest wiele. Ja ułożyłam klasycznie w metalowym pierścieniu, tzw. ringu.

Na jedna porcję potrzebujesz 80/100 g ryby.

80-100 g świeżego tuńczyka
1/2 szalotki
50 g świeżego ogórka
1 łyżka posiekanej kolendry lub natki pietruszki
pieprz czerwony
1/2 avocado
1 łyżeczka soku z cytryny
oliwa extra vergine
do dekoracji: liski kolendry, kawior

Tuńczyka pokrój w drobną kostkę, delikatnie wyrób łyżką aby mięso ryby się połączyło.
Avocado skrop cytryna dodaj 2 łyżki oliwy i zbleduj na gładki krem.
Szalotkę pokrój drobno, ogórka obierz, usuń gniazda nasienne i również pokrój drobno.
Na środku talerza ułożyłam ring, na dno dałam 2 łyżki kremu z avocado. Dokładnie docisnęłam łyżką i wygładziłam powierzchnię. Następnie nałożyłam tuńczyka, ponownie docisnęłam łyżką. Ogórka wymieszałam z szalotką i posiekanymi ziołami.
Teraz tylko trzeba usunąć ring*, w koło ułożyć warzywa, polać oliwą i pokruszyć w palcach pieprz. Delikatnie posolić sola morską i udekorować kolendrą oraz kawiorem.

*Jeśli zdecydujesz się na ten sposób, pomóż sobie łyżką - dociskaj rybę, a drugą ręką usuwaj ring powoli.Kiedy nacisk odpuści, wtedy wykonaj zdecydowany ruch w górę.


https://swiat-na-widelcu.blogspot.com/2020/02/tatar-z-tunczyka.html

https://swiat-na-widelcu.blogspot.com/2020/02/tatar-z-tunczyka.html

https://swiat-na-widelcu.blogspot.com/2020/02/tatar-z-tunczyka.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz