środa, 10 lipca 2013

Aromatyczny kurczak w warzywach

Uwielbiam bakłażany i cukinie, a teraz zaczyna sie na te warzywa sezon. Mimo, że wielu warzyw nie popróbuję, bo niestety czasem jest dla mnie za drogo. A jak wszyscy wiecie ciągłe deszcze i brak słońca zrobiły swoje i jest okropnie drogo w tym roku. Mimo wszystko szukam okazji, żeby popróbować smacznych warzyw. A na pewno te do nich należą.

50 dag kurczaka mięso z udek lub piersi
1 bakłażan
1 cukinia
2-3 pomidory
czosnek niedźwiedzi
tymianek
sól
sezam

Mięso kroimy na kawałki, posypujemy czosnkiem niedźwiedzim, sezamem, tymiankiem i solą. Ja używam suszonych przypraw, jeśli macie świeże zioła na pewno cała przyprawa będzie bardziej aromatyczna. Mieszamy wszystko ze soba, aby każdy kawałek mięsa był obtoczony w przyprawach. Odstawiamy na co najmniej 30 minut.

Bakłażana kroimy w spora kostkę, przekładamy na sito i ciut solimy. W ten sposób pozbywamy się goryczki.
Na rozgrzany rondel wlewamy 2 łyżli oliwy i na gorącą wkładamy ostrożnie mięso. Obsmażamy z obu stron. Cukinię kroimy w spora kostkę i dodajemy do mięsa, dodajemy tez bakłażana. Dusimy całość, aż warzywa będa sprężyste i dodajemy pokrojone w kostkę pomidory. Jeszcze chwile razem dusimy, Jesli potrawa przywiera do garnka podlejmy ciut wodą.

Ja na następny dzień dodałam ugotowane ziemniaki i miałam danie jednogarnkowe. Szybkie i proste, a jakie pyszne! Zapewniam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz