sobota, 13 lipca 2013

Chłodnik z czochem

Lubicie chłodniki? Ja uwielbiam, a szczególnie z dużą ilościa czosnku i koperku. W zasadzie to wielkiej umiejętności w robieniu chłodników nie ma, wystarczy kilka warzyw, kefir czy maślanka, garśc przypraw i voila.

U mnie króluje chłodnik ogórkowy:

2 ogórki
0,75 l kefiru
3 ząbki czosnku
sól, pieprz
koperek
szczypior

Ogórki ścieramy na tarce, nie odlewamy wody. Dodajemy kefir, czosnek przeciśnięty przez praskę, zioła oraz przyprawy. Dobrze mieszamy. Odstawiamy do lodówki, niech się chłodzi.

Prawda, że proste. Podejrzewam, że wiele z Was robi takie lub podobne chłodniki w domu.
Ja czasem podaje z jajem gotowanym lub młodymi ziemniaczkami.
Pycha!





Kolejnego dnia zrobiłam chłodnik cukiniowo-ogórkowy.
Cukinie obrałam, wykroiłam nasiona i starłam na tarce. Posoliłam i odstawiłam na 30 min, po czym postąpiłam dokładnie tak samo jak wyżej. Nie dodałam tylko szczypioru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz