piątek, 22 grudnia 2017

Świąteczne ciasteczka wegańskie

Pod wpływem chwili kupuję różne produkty, które mnie zachwycają albo mam w danej chwili pomysł. Potem odchodzi w zapomnienie i nagle bum! Mam to!
Swego czasu w Krakowie było wiele festynów, gdzie jak zawsze rozkładają się stragany z różnymi produktami. W głowie zapadło mi stanowisko z produktami konopnymi, mieli wszystko. Począwszy od lizaków, herbat skończywszy na kremach. No i ciasteczka. Pomyślałam, ze mogłabym takie zrobić. Długo szukałam mąki konopnej, aż w końcu na nią trafiłam. Kolor powala na kolana, jest zgniłozielony. Tamte ciasteczka były na bazie mąki pszennej, jedynie z dodatkiem nasion konopi. Ja chciałam zrobić coś zupełnie z bomby, takie mega wegańskie ciasteczka. I udało się! Są też bezglutenowe.
Posypka orzechowa i żurawina suszona stanowi w ciasteczka nieco świąteczny akcent. Te bakalie zawsze kojarzą mi się z okresem Bożego Narodzenia.

Ciasteczka 24 sztuki

200 g mąki konopnej
100 g maki kokosowej
100 g cukru trzcinowego lub ksylitolu
60 g oleju kokosowego
3 dojrzałe banany
70 g suszonej żurawiny
1 łyżeczka sody

Banany obierz, wrzuć do robota i miksuj na płynną masę końcówką do ubijania. Następnie dodaj cukier lub ksylitol i dalej miksuj, dodaj olej i dokładnie wymieszaj. Teraz czas na suche składniki. Zmień końcówkę na hak. Wymieszaj obie mąki wraz z sodą, dodawaj w 3 turach do masy. A na koniec dodaj żurawinę. Ciasto ma być mokre ale zwięzłe. Przełóż do woreczka foliowego lub folii spożywczej i odłóż do lodówki na minimum 2 godziny.

Po tym czasie rozwałkuj ciasto na 4 mm i wykrawaj kółka o średnicy 7 cm. Jeśli ciasto klei się do stolnicy podsyp delikatnie maka kokosową. Nagrzej piekarnik do 170o góra dół i piecz ciasteczka 14 minut.

Posypka orzechowa:

40 g orzechów włoskich
2 łyżki ksylitolu
1 łyżka wody

Orzechy zblenduj , mają być w formie małych okruszków nie mąki.
W rondlu o grubym dnie rozpuść ksylitol i dodaj wodę. Zamieszaj szybko. Jeszcze ciepłym płynem posmaruj ciasteczka za pomocą pędzelka. I posyp okruszkami orzechów. Zostaw na godzinę aby syrop ostygł.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz